Pošta izdala 170.000 parametara za prijavu na portal eUprava u 2023

Od početka godine građani su se za pomoć pri otvaranju naloga na Portalu eUprava najčešće obraćali radnicima Pošte. Službenici na šalterima ovog javnog preduzeća izdali su za nepuna četiri meseca gotovo 170.000 parametara za prijavu na portal putem mobilnog telefona i aplikacije ConsentID, što je četiri puta više u odnosu na prethodne dve godine, od kada je u poslovnicama počelo pružanje ove usluge.  

Takvom rezultatu posebno je doprinela nedavno započeta prijava na sistem eAgrar, a zahvaljujući dobijenim parametrima građani će moći da koriste i širi spektar usluga koje pruža portal eUprava i portali APR-a, Lokalna poreska administracija, eZdravlje, eFakture i drugi.  

Milica Spasić, direktorka Funkcije informacionih tehnologija, elektronskih komunikacija i razvoja u Pošti Srbije ocenjuje da se to preduzeće sa mrežom od preko 1.500 poslovnica pozicioniralo kao jedan od glavnih aktera na polju razvoja eUprave, a građanima je osiguran efikasan pristup brojnim elektronskim servisima. Kao jedno od pet sertifikacionih tela, Pošta je i pružalac usluga od poverenja – izdavanja kvalifikovanog sertifikata za elektronski potpis i elektronski pečat.  

- Od 2008. do sada je izdato više od 166.000 kvalifikovanih elektronskih sertifikata, koje korisnici kao fizička lica ili predstavnici pravnih lica koriste za potrebe elektronskih servisa. Pored toga, proširili smo asortiman usluga, te se od 2021. više od 870 korisnika posredstvom naših organizacionih jedinica opredelilo da u svoje poslovanje uvede elektronski pečat – kaže Milica Spasić.  

Kako je digitalizacija vremenom postala imperativ za sve poslovne subjekte koji žele da ostvare prednost na tržištu i privuku nove korisnike, tako se nametnula potreba za unapređenjem usluga javnih preduzeća.  

- Pošta Srbije jedan je od pionira digitalizacije u Srbiji kroz modernizaciju svojih servisa, kako onih koji su javno dostupni građanima, tako i onih koji se tiču poslovnih korisnika. Nastojimo da svojim uslugama budemo konkurentni na tržištu i dostupni svuda gde su korisnici, a u modernim vremenima oni su se mahom preselili u onlajn svet. Jedan od primera je i otvaranje moderne onlajn prodavnice „eFilatelija” sa poštanskim markama i drugim filatelističkim proizvodima – navodi Spasić.  

Prema njenim rečima, digitalizacijom procesa prijema i isporuke, biće omogućeno da korisnici dobijaju preciznije informacije kada mogu da očekuju dostavljača, da komuniciraju sa njim, da na lak način preusmere svoje pošiljke u paketomat ili na preuzimanje u pošti. Pošta će takođe objaviti novu verziju svoje mobilne aplikacije sa proširenim setom funkcionalnosti, među kojima je i mogućnost plaćanja poštarine pouzećem i elektronskim novcem, odnosno platnim karticama.  

Podsećanja radi, osim na šalterima Pošte, građani koji žele da se registruju na Portal eUprava i postanu korisnici neke od ukupno 138 dostupnih usluga, pomoć mogu da zatraže i na specijalizovanim šalterima gradskih i opštinskih uprava u 106 lokalnih samouprava. Nakon uspešne registracije putem mobilnog telefona, tableta ili računara, građani mogu, između ostalog, da upišu dete u vrtić ili školu, zakažu termin za izdavanje ličnih dokumenata, plate porez ili obave neku drugu uslugu „iz fotelje“. Planirano je da do 2024. bude otvoreno novih 40 eŠaltera i uspostavljene najmanje četiri nove usluge na Portalu eUprava, a podršku lokalnim samoupravama i resornim institucijama na realizaciji ovog cilja pružiće NALED. 


Povezani Sadržaji

Vesti

Banke, pošte i policija najčešće traže pečat privredi

20.03.2019

Pojedini službenici poslovnih banaka i državnih institucija nastavili su i...Pročitaj vest
Vesti

Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave

29.09.2020

Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga,...Pročitaj vest
Vesti

Održana sednica Saveza za eUpravu

30.07.2021

Presek NALED-ovih tekućih i aktuelnih projekata u oblasti elektronske uprave, predstavljanje novog rukovodstva i stepen realizacije...Pročitaj vest
Vesti

Priznanje NALED-u za doprinos razvoju eUprave

03.02.2020

Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vest
Vesti

Rešenja katastra stižu u eSanduče na Portalu eUprava

11.12.2020

Ne morate da idete u katastar, ne morate da čekate da vam poštar dostavi...Pročitaj vest
Vesti

Zajedno protiv pečata 

09.09.2017

Na redovnoj sednici Vlada Srbije usvojila je odluku o formiranju Radne grupe za ukidanje obavezne primene pečata i izdavanje papirne...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE