Presek NALED-ovih tekućih i nedavno okončanih projekata u oblasti elektronske uprave, predstavljanje novog rukovodstva i stepen realizacije Akcionog plana Saveza za eUpravu 2020 - 2022 ključne su teme o kojima se danas diskutovalo na redovnoj sednici ovog radnog tela.
Starom - novom rukovodstvu NALED-ovog Saveza za eUpravu pored predsednika Željko Tomića (OSA), Dejana Turka (A1), Aleksandra Blagojevića (OTP Banka) i Nikole Dašića (Grad Kragujevac) pridružio se Ivan Živković (Microsoft Software), koji će obavljati funkciju potpredsednika. Radu saveza doprinosiće i Diana Gligorijević (Telegroup), nova šefica Radne grupe za cloud, podatke i informacionu bezbednost, kao i Predrag Panić (Mobi Banka), novi šef Radne grupe za elektronsko i bezgotovinsko plaćanje.
Nakon svečanog predstavljanja članova, prisutnima se obratila Ana Milovanović, Specijalistkinja za regulatornu reformu u NALED-u, koja je iskoristila priliku da podseti rukovodstvo na aktuelne i nedavno završene projekte za koje je NALED bio zadužen u oblasti elektronske uprave.
-Današnja sednica je dobar povod da se svi zajedno prisetimo svega što je NALED u saradnji sa partnerima ostvario na polju unapređenja elektronske uprave, ali i onoga što je trenutno na agendi našeg saveza. S tim u vezi, istakla bih projekat unapređenja elektronske dostave koji finansira Evropska banka za obnovu i razvoj, a koji se sprovodi u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu, zatim projekat “Local eGovernment Index” koji finansira Evropska unija, projekat podrške uspostavljanju sistema eFaktura u saradnji sa Ministarstvom finansija, projekat podrške malim i srednjim preduzećima “Grow Small” koji finansira britanska ambasada, kao i projekat promocije bezgotovinskog plaćanja “Cashless Initiative” koji se realizuje u saradnji sa kompanijama VISA i MasterCard – poručila je Milovanović.
Kada je reč o digitalnim inicijativama NALED-a, na današnjoj sednici prezentovan je i rad na optimizaciji postupka kupoprodaje polovnih vozila i na novoj formuli za obračun poreza na prenos apsolutnih prava, zatim postupak uvođenja elektronske prijave za parking nalepnicu i parking mesto za osobe sa invaliditetom, te inicijativa za formiranje stručne grupe Vlade za olakšavanje uslova za postavljanje radio-baznih stanica mobilne telefonije. Od državnih projekata, predstavljena je inicijativa “eBolovanje”, koja podrazumeva da se dostavljanje doznaka i prijava za bolovanje vrše elektronskim putem.
Pored toga, učesnici su imali priliku da saznaju više o novim kvalifikovanim uslugama od poverenja u oblaku, a od važnih regulatornih novosti izdvojene su izmene Zakona o privrednim društvima, Zakona o postupku registracije u APR, usvojeni podzakonski akti Zakona o elektronskom fakturisanju, izmene Pravilnika o kvalifikovanoj elektronskoj dostavi, izmene Zakona o elektronskim komunikacijama, Uredba o eArhivu, Uredba o Data centru i Uredba o identifikaciji na daljinu.
Na sednici se govorilo i o stepenu realizacije Akcionog plana Saveza 2020-2022, pri čemu su članovi dobili obaveštenje da je 77% aktivnosti realizovano ili je njihova realizacija u toku, dok 23% aktivnosti tek treba sprovesti.
U narednom periodu akcenat će biti na realizaciji planiranih aktivnosti, ali i predloga koji su izneti na sednici – uvezivanje svih dostupnih baza na servisnoj magistrali organa sa lokalnim samoupravama, kao i rad na inicijativi za digitalizaciju dokumenata u oblasti radnih odnosa. Najavljena je i nova sednica na kojoj će biti predstavljeni rezultati istraživanja stavova građana, privrede i lokalnih samouprava o eUpravi u okviru EU projekta “LEI” (Local eGovernment Index), kao i radionica sa članovima Saveza na kojoj će se setovati prioriteti i teme za narednih pet godina, a koji će se istovremeno naći u novom Strateškom planu NALED-a.
09.03.2021
Na prvoj sednici Saveza za eUpravu u ovoj godini, predstavljeni su aktuelni projekti NALED-a i Vlade u oblasti digitalizacije i eUprave....Pročitaj vest03.02.2020
Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vestU julu 2016. godine 20 kompanija iz ICT sektora osnovalo je Savez za eUpravu, koji trenutno broji 95 članova i najbrojnije je stručno...Pročitaj više
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE