Elektronsko plaćanje javnih usluga prvi prioritet razvoja eUprave

Ukidanje uplatnica i omogućavanje elektronskog plaćanja svih javnih usluga, dostava dokumenta u eSanduče i elektronska razmena faktura biće prioriteti Saveza za eUpravu u NALED-u u naredne dve godine, koji će se naći na stolu nove Vlade.

Predsednik Saveza i direktor kompanije OSA računarski inženjering Željko Tomić rekao je da je pre dve godine rad Saveza započeo ukidanjem obaveze upotrebe pečata za privredu. Potom je usledilo jedno od najvećih postignuća - usvajanje Zakona o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti, koji privredu oslobađa milionskih troškova zakupa magacina i čuvanja dokumentacije na papiru i omogućiti da je digitalizuju i arhiviraju elektronski.

- Naš fokus u narednom periodu će biti realizacija veoma važnih infrastrukturnih projekata koji će dovesti do bržeg razvoja eUprave u Srbiji a to su, završetak Državnog data centra u Kragujevcu, povezivanje lokalnih samouprava na jedinstvenu informacionu-komunikacionu mrežu eUprave i uspostavljanje ePisarnice i eArhive, kako bi se u potpunosti digitalizovao rad javne uprave tj. kako bi se omogućili prijem, izrada i čuvanje elektronskih dokumenata. Od strateškog značaja je i završetak Centralnog registra stanovništva i izrada Metaregistra, jačanje informacione bezbednosti i obuka službenika za rad u digitalnom okruženju - izjavio je doc. dr Mihailo Jovanović, direktor Kancelarije za IT i eUpravu.

Prema njegovim rečima Kancelarija će do 2022. godine nastojati da uspostavi novih 300 usluga eUprave ili mUprave, koje će redovno koristiti najmanje milion i po građana i privrednika, čime će se izbeći odlasci na šaltere i podnošenje papirne dokumentacije. „Zahvaljujem se našim partnerima iz NALED-a i Saveza koji nam pomažu da realizujemo sve ciljeve koje smo sebi postavili “ rekao je Jovanović.

NALED je zajedno sa RATEL-om i u saradnji sa Ministarstvom trgovine turizma i telekomunikacija analizirao sajber bezbednost u lokalnim samoupravama. Ukazano je na probleme zastarele opreme, nelicenciranih softvera i manjka IT stručnjaka i organizovane su obuke za više od 150 službenika u gotovo 80 gradova i opština i date su preporuke za jačanje njihovih kapaciteta.

Savez za eUpravu u NALED-u posvećen je razvoju elektronskih servisa u Srbiji i uključen je u izradu i implementaciju akcionog plana Vlade za razvoj eUprave u Srbiji. Sa više od 60 članova iz redova domaćih i stranih IT i telekomunikacionih kompanija, banaka, lokalnih samouprava, regulatornih agencija i lanaca maloprodaje, predstavlja najbrojnije radno telo u organizaciji.

Novo rukovodstvo Saveza za eUpravu

Članovi Saveza za eUpravu izabrali su novo rukovodstvo ovog tela. Naredne dve godine predsednik Saveza biće Željko Tomić, generalni direktor kompanije OSA računarski inženjering, a potpredsednici Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru, Dejan Turk, direktor VIP mobile i A1 Slovenia i Aleksandar Blagojević, menadžer odeljenja digitalne ekspoziture OTP banke.

 


Povezani Sadržaji

Vesti

Jedinstveno elektronsko sanduče šalje šalter u prošlost

05.06.2020

Vlada Republike Srbije usvojila je na jučerašnjoj sednici Program...Pročitaj vest
Vesti

Priznanje NALED-u za doprinos razvoju eUprave

03.02.2020

Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE