Izlaz iz lavirinta

Izlaz iz lavirinta je kampanja za ukidanje suvišne birokratije, koju je u maju 2008. NALED pokrenuo u saradnji sa USAID-om i televizijom B92. Građani i privreda bili su pozvani da kandiduju komplikovane procedure i predlože način njihovog unapređenja.

Tokom kampanje, na adresu NALED-a stiglo je čak 245 obrazloženih predloga od kojih je 55 zaslužilo mesto u prvom izdanju Sive knjige. Pored B92 kao medijskog pokrovitelja, kampanju su podržali i drugi mediji, poput Politike koja je na naslovonoj strani objavljivala najvažnije preporuke. Troje građana nagrađeno je za preporuke koje su dali institucijama u domenu unapređenja procedure dobijanja PIB-a, izdavanja građevinske dozvole i podnošenja poreskih prijava.

Kampanju su podržale i institucije kao što je tadašnje Ministarstvo ekonomije i regionalnog razvoja.  Iz kampanje Izlaz iz lavirinta nastala je Siva knjiga propisa, osam meseci pre vladine Sveobuhvatne reforme propisa.

Deo preporuka NALED-ovog prvog izdanja Sive knjige resorne institucije uključile su u tzv. Giljotinu propisa. Dok je SRP dao ograničene rezultate, Siva knjiga istrajala punu deceniju, a pečat njenoj jedinstvenosti dala je i odluka da se iz godine u godinu prati aktivnost resornih institucija na rešavanju preporuka i javnost izvesti koji su državni organi bili odgovorni, a koji ne ispunjavaju svoje obaveze.

Prvi spot za kampanju Izlaz iz lavirinta

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE