Posle Crne Gore, reformu inspekcija „izvozimo“ i u BiH

Vlada Federacije BiH svojim zaključkom nedavno je potvrdila početak realizacija projekta u okviru kojeg će biti sproveden sveobuhvatni program stručnog usavršavanja inspektora u tom entitetu i uvedena onlajn platforma za razmenu informacija i znanja među inspekcijskim organima. Na ovaj način, dobro iskustvo u reformi inspekcija Srbija će nakon Crne Gore preneti u Bosnu i Hercegovinu.

Projekat je finansiran od strane Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a realizuje ga NALED u saradnji sa Agencijom za državnu službu FbiH. Namenjen je Federalnoj upravi za inspekcijske poslove, koja okuplja 11 inspektorata i sektor za pogranične inspekcije.

- Evropska banka za obnovu i razvoj stekla je veliko iskustvo u podršci reformi inspekcijskog nadzora na Zapadnom Balkanu. U Srbiji smo od 2017. podržali sveobuhvatnu reformu 43 inspekcije koja je ocenjena kao jedna od najuspešnijih u poslednjih 10 godina posebno kada je reč o profesionalnom razvoju inspektora. Podržali smo i reforme inspekcija u Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji i Albaniji u prethodne dve godine. Nakon Crne Gore, zajedno sa NALED-om želimo da unapredimo znanja inspektora u Federaciji BiH jer je pandemija korona virusa povećala nivo neformalnog poslovanja i potrebu nadzora nad primenom velikog broja novih propisa, usvojenih radi sprečavanja širenja COVID-19, što je postavilo veće izazove pred FUZIP i potrebu za sticanjem novih znanja – kaže Jelena Ćirković, koordinatorka projekta u EBRD.

Obuke su potrebne i u cilju efikasnijeg korišćenja raspoloživih kapaciteta inspekcijskih organa u susednoj zemlji. Pored treninga za inspektora FUZIP-a, poziv će dobiti i inspektori kantonalnih inspekcija, poreskih i drugih organa koji obavljaju kontrole.

Drugi važan segment projekta je razvoj onlajn platforme putem koje će inspektori moći da razmenjuju informacije i materijale korisne za unapređenje njihove efikasnosti, različite dokumente, video uputstva, modele dokumenata koje primenjuju tokom kontrola, izveštaje iz nadzora i dr. Platforma će omogućavati ažuriranje tih materijala, njihovo preuzimanje, kao i deljenje sa organima koji nisu deo inspekcijskog sistema, ali jesu važni u suzbijanju sive ekonomije, poput prekršajnih sudova, carinskih i poreskih organa.

Pandemija korona virusa uticala je na jačanje najučestalijih oblika sive ekonomije kao što je prodaja robe za gotovinu bez plaćanja PDV-a, isplata dela plata radnika na ruke, nezakonito povećanje cena hrane i drugih proizvoda za kojima je skočila tražnja tokom „zatvaranja“, kao i prekogranični šverc.

Obuke u okviru projekta biće naročito fokusirane na unapređenje znanja za suzbijanje sive ekonomije u rizičnim sektorima kao što su građevinarstvo, tržište rada, maloprodaja, poljoprivreda i veterina, zdravstvo i zaštita životne sredine.


Povezani Sadržaji

Vesti

36 inspekcija spremno za rad u eInspektoru

10.07.2019

U sredu, 10. jula, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Kancelarija za IT i eUpravu i NALED organizovali su 26. sednicu...Pročitaj vest
Vesti

IVA se pridružila timu inspekcija

01.03.2021

Prijavljivanje sive ekonomije uz pomoć ChatBot aplikacije....Pročitaj vest
Vesti

Šest inspektora brine o vodama u celoj Srbiji

31.01.2021

Komunalne i industrijske vode koje se ispuštaju bez prethodnog tretmana glavni su zagađivači vodenih površina, a o ovom...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE