Održana online sednica Saveza za eUpravu

Na prvoj sednici Saveza za eUpravu u ovoj godini, predstavljeni su aktuelni projekti NALED-a i Vlade u oblasti digitalizacije i eUprave.

Sastanku su prisustvovali pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija, Milan Dobrijević, viša savetnica u Kabinetu predsednice Vlade Svetlana Jovanović, predstavnici Izvršne kancelarije NALED-a i članovi Saveza.

Članovima su predstavljeni tekući projekti NALED-a u oblasti eUprave – unapređenje elektronske dostave akata koje finansira Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD), dva projekta koje podržava Nemačka razvojna saradnja (GIZ) – Digitalizacija opštinskog upravljanja zemljištem u saradnji sa kompanijom Telegroup i uvođenje ChatBot virtuelnog asistenta u lokalnim samoupravama u Srbiji i BIH u saradnji sa SAGOM i Privrednom komorom Republike Srpske, kao i projekti digitalizacije zdravstva i „StarTech“ program podrške inovativnim privrednicima, koji finansira Philip Morris.

Kada je reč o državnim projektima, Milan Dobrijević je upoznao prisutne članove sa tekućim aktivnostima Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacije, među kojima se izdvaja projekat povezivanja škola na akademsku mrežu, projekat izgradnje bežičnih mreža u školama, projekat uvođenja širokopojasnog interneta u ruralnim područjima Srbije, ali i regulatorne aktivnosti MTTT u pogledu izmena Zakona o elektronskom dokumentu, elektronskoj identifikaciji i uslugama od poverenja u elektronskom poslovanju, kao i izmene Zakona o elektronskim komunikacijama. Pozdravljen je rad NALED-a na analizi regulatornih i administrativnih prepreka pri izgradnji mreže baznih stanica i najavljeno je uključivanje ministarstva u dalje aktivnosti na ovu temu. Najavljena je i izrada vodiča za elektronsku trgovinu koji će biti objavljen u saradnji sa USAID-om.

Svetlana Jovanović je prisutnima predstavila aktivnosti Vlade na polju digitalizacije i eUprave, u prvom redu projekat uvođenja eBolovanja, odnosno ukidanje obaveze dostavljanja doznaka u papiru od strane zaposlenog na bolovanju, te sa uvođenjem ePisarnice i eArhive na nivou države, kao i uvođenjem opcije „Plati“ na Portalu eUprava za sve MUP-ove usluge od 16. marta. Usluga elektronskog plaćanja će omogućiti ukidanje obaveze dostavljanja dokaza o uplati bar kada je reč o elektronskim uslugama MUP-a, što je jedan od dugogodišnjih prioriteta Saveza za eUpravu. 

Članovi su obavešteni o odloženoj primeni Uredbe o kancelarijskom poslovanju za 1. februar 2022.

U narednom periodu članovi Saveza će imati priliku da se izjasne i na tekst uredbe koja će bliže objasniti način funkcionisanja elektronske arhive.


Povezani Sadržaji

Vesti

Formirano Koordinaciono telo za digitalizaciju zdravstvenog sistema - stiže eKarton

31.01.2021

Iako je integrisani zdravstveni informacioni sistem (IZIS) zamišljen kao...Pročitaj vest
Vesti

Podrška građanima u otvaranju naloga na Portalu eUprava  na šalterima 106 gradova i opština

18.02.2021

Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore...Pročitaj vest
Vesti

Rešenja katastra stižu u eSanduče na Portalu eUprava

11.12.2020

Ne morate da idete u katastar, ne morate da čekate da vam poštar dostavi...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE