Održan završni sastanak Saveza za e-Upravu u 2021. godini

Poslednji ovogodišnji sastanak Saveza za e-Upravu održan je u onlajn formatu. Sastanku je prisustvovalo preko 30 predstavnika privrednih društava i jedinica lokalnih samouprava, uz predsedavanje predsednika Saveza za e-Upravu, Željka Tomića, iz kompanije OSA Računarski inženjering. 

Predsedavajući je na početku sastanka prisutne upoznao sa realizovanim aktivnostima u ovoj godini, posebno istaknuvši da je 2021. godina jedna od najuspešnijih godina za Savez, budući da je potpuno ili delimično realizovano čak šest od devet dugogodišnjih prioriteta. 

Od realizovanih aktivnosti posebno se ističu one koje se tiču usvajanja izmena Zakona o privrednim društvima kojima se uvodi obavezna registracija privrednih društava na Portalu eUprava, uspostavljanje elektronskog plaćanja i elektronske dostave. Naglašen je i doprinos Saveza u usvajanju Zakona o elektronskom fakturisanju, kao i pratećih podzakonskih akata, a kojima se uvodi novi sistem elektronskog fakturisanja čija se primena očekuje od naredne godine. NALED takođe aktivno radi na projektu podrške preduzetnicima, mikro, malim i srednjim preduzećima u prilagođavanju na novi model fiskalizacije, koji je takođe jedan od dugogodišnjih prioriteta  Saveza. 

Koordinatorka Saveza, Ana Milovanović, upoznala je prisutne sa prioritetima za narednu godinu. Ona je, pre svega, istakla potrebu za pružanjem podrške Kancelariji za IT za povezivanje Portala za elektronsku identifikaciju sa drugim državnim portalima po principu single sign on. Od prioriteta za narednu godinu posebno se izdvajaju razvoj novih elektronskih servisa za privredu (naročito elektronske otpremnice), bavljenje informacionom bezbednošću, ali i smeštanjem državnih aplikacija i podataka u državni klaud.

Nakon toga, usledila je diskusija članova Saveza koji su predstavili svoje ideje i istakli probleme na koje bi Savez trebalo da se usredsredi u narednoj godini. Među navedenim problemima, posebno se ističe problem validnosti dokumenta potpisanog kvalifikovanim sertifikatom za elektronski potpis i njegov rok važenja, posebno imajući u vidu ograničeni rok važenja sertifikata, te problem izdavanja elektronskog potpisa na dalijnu. Prisutni su izrazili uverenje da će u narednoj godini ti problemi biti i rešeni. 

Savez je ove godine postao bogatiji za 12 novih članova i to: Opštinu Batočina, Opštinu Mionica, Opštinu Inđija, kompaniju Heliant, Gradsku opštinu Stari Grad, Mobi banku, kompaniju CETIN, advokatsku kancelariju Cvetković, Skoko i Jovičić, Univerzitet Singidunum, kompaniju AIGO Business System d.o.o, FHI Zdravlje Leskovac i Beko Balkans d.o.o. 


Povezani Sadržaji

Vesti

Održana sednica Saveza za eUpravu

30.07.2021

Presek NALED-ovih tekućih i aktuelnih projekata u oblasti elektronske uprave, predstavljanje novog rukovodstva i stepen realizacije...Pročitaj vest
Vesti

Priznanje NALED-u za doprinos razvoju eUprave

03.02.2020

Na međunarodnoj konferenciji „Digitalna saradnja: transformacija vlada“, koju je organizovala Kancelarija za IT i eUpravu, pod...Pročitaj vest
Stranica


Razvoj eUprave

NALED se od svog osnivanja zalaže za optimizaciju i digitalizaciju administrativnih postupaka, a prateći najbolje svetske prakse u ovoj...Pročitaj više

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE