Digitalna transformacija javne uprave počinje od eGrađana

Nakon četiri meseca od lansiranja usluge eGrađanin u gotovo 140 gradova i opština i uvođenja isto toliko specijalizovanih šaltera za podršku građanima pri registraciji i korišćenju elektronskih usluga, portal eUprava bogatiji je za oko 2900 novih korisnika. Da bi ovaj rezultat u budućnosti mogao biti još bolji nagoveštavaju pozitivni primeri Subotice, Žitišta i Bojnika – lokalnih samouprava sa najviše registrovanih korisnika po glavi stanovnika.

-Za ovaj kratak period službenici u gradskoj upravi izdali su preko 580 štampanih parametara i osigurali registraciju oko 370 korisnika, što govori u prilog digitalne zrelosti naših građana i njihove spremnosti da čekanje u redovima zauvek ostave u prošlosti. Pogodnosti koji portal nudi su višestruke. Pored toga što svaki korisnik može na jednostavan i bezbedan način da pristupi svom nalogu i uz pomoć mobilnog telefona potvrdi svoj identitet, na raspolaganju mu je čitav spektar elektronskih usluga - od odabira termina za izdavanje ličnih dokumenata i upisa dece u vrtić ili srednju školu, preko informisanja o školovanju ili pokretanju biznisa. Na građanima je samo da pokažu dobru volju, dođu do šalter sale i zatraže pomoć naših poverenika za eUpravu. Od njihovog interesovanja zavisiće i brzina kojom će se odvijati digitalna transformacija javne uprave  – rekao je Stevan Bakić, gradonačelnik Subotice.

Uz tri najbolje rangirane samouprave, najviše registrovanih članova zabeležili su još i Bečej, Lazarevac, Stari Grad, Osečina, Užice, Kikinda, Leskovac, Bač, Vlasotince, Brus, Kragujevac, Babušnica, Čajetina i drugi. Prema poslednjem izveštaju Kancelarije za IT i eUpravu, svega petnaestak gradova i opština nije evidentiralo nijednog registrovanog korisnika.

Za dobre rezultate u velikoj meri zaslužni su i službenici lokalnih administracija koji su neposredno pre otvaranja šaltera prošli kroz temeljnu obuku za rad u digitalnom okruženju. Pored dodeljivanja štampanih parametara, administrativci imaju zadatak da pomognu građanima da pokrenu aplikaciju Consent ID na mobilnim telefonima i detaljno ih upoznaju sa radom eUprave.

Usluga eGrađanin deo je šireg projekta unapređenja elektronske dostave dokumenata koji NALED sprovodi u saradnji sa Kancelarijom za IT i eUpravu i pod pokroviteljstvom EBRD-a, a u okviru kog je ponuđeno i 15 konkretnih predloga za unapređenje zakonskih propisa, među kojima i Zakon o privrednim društvima.

Prema novom zakonu čije se usvajanje očekuje u septembru, privredna društva će biti u obavezi da se registruju, dobiju svoj nalog i postanu korisnici usluga na portalu eUprave. Novine u isto vreme donosi i Zakon o registraciji privrednih društava u Agenciji za privredne registre – svim pravnim licima koja imaju nalog na eUpravi neophodna dokumentacija biće dostavljana u eSanduče.


Povezani Sadržaji

Vesti

Podrška građanima u otvaranju naloga na Portalu eUprava  na šalterima 106 gradova i opština

18.02.2021

Više od 100 gradova i opština u Srbiji imenovalo je administratore...Pročitaj vest
Vesti

Postanite eGrađanin

15.04.2021

Građani koji žele da koriste sve usluge eUprave i postanu eGrađani od danas će u šalter salama gradskih i opštinskih...Pročitaj vest
Vesti

Usluga eGrađanin od danas i u Beogradu

23.04.2021

Nakon uspešnog pokretanja usluge eGrađanin u Kragujevcu i Subotici, specijalizovani šalter za registraciju građana na...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE