Koliko puta ste došli na šalter i shvatili da vam nedostaje još SAMO JEDAN papir?
Zamislite da imate na raspolaganju asistentkinju, koja 24 časa, 7 dana u nedelji može da vam pruži informacije kako da ostvarite neko pravo ili uslugu?
Od oktobra 2021, u izabranim lokalnim samoupravama u Srbiji i Bosni i Hercegovini, građanima je dostupna MIA, digitalna gradska asistentkinja (četbot) koja pruža informacije o procedurama i potrebnoj dokumentaciji za pojedine usluge, 24 časa, 7 dana u nedelji, putem platformi Viber, Facebook Messenger i veb stranica lokalnih samouprava.
Tokom nešto više od godinu dana rada MIA Četbota, registrovano je blizu 80,000 korisnika u 4 lokalne samouprave, a ukupno je pokrenuto više od 140.000 konverzacija na vebsajtu, Viberu i Facebook-u. Broj konverzacija i korisnika MIA Četbota je u konstatnom porastu – poseban skok zabeležen je nakon unapređenja koja su omogućila sprovođenje procedura posredstvom Četbota, u oktobru 2022, kada je stopa rasta pretplatnika na Viber kanal bila čak 30%.
Od oktobra 2022, na osnovu višemesečnog praćenja korišćenja izvršen je niz unapređenja softvera i omogućeno je da MIA u ime korisnika pokreće i čitave procedure, poput podnošenja zahteva za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga ili prijavljivanja komunalnih problema. Najviše korišćena usluga bila je prijava komunalnih problema, sa 298 prijava u tri meseca otkad je aktivirana ova usluga, dok je u istom periodu podneto 181 zahteva za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga ili uverenja o državljanstvu.
Servis MIA razvijen je kroz regionalni projekat „Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i Bosni i Hercegovini uvođenjem ChatBot aplikacije“, koji se realizuje kroz razvojno partnerstvo kompanije Saga i Mreže za povoljno poslovno okruženje u Jugoistočnoj Evropi (BFC SEE), podržano kroz develoPPP.de program koji sprovodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH po nalogu Nemačkog saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ).
Uvođenjem digitalne platforme za komunikaciju, lokalne samouprave postaju bliže građanima i privredi, i na efikasniji i transparentniji način pružaju informacije o administrativnim procedurama.
GDE JE DOSTUPNA MIA?
MIA je dostupna u izabranim pilot gradovima i opštinama Srbije i Bosne i Hercegovine: Sombor, Šabac, Bijeljina i Laktaši, a očekuje se da će pozitivna iskustva uticati na primenu digitalnog servisa i u drugim gradovima u regionu. U svakoj lokalnoj samoupravi, MIA je specijalizovana za odabrane procedure.
SOMBOR
MIA pruža podršku u informisanju o sledećim administrativnim procedurama na lokalu:
Pored toga, MIA u ime korisnika može pokrenuti i realizaciju sledećih administrativnih procedura:
Za više detalja i platforme na kojima je dostupna MIA, posetite veb stranicu Sombora.
ŠABAC
Građani i privreda u Šapcu mogu da računaju na podršku MIA asistentkinje prilikom informisanja o sledećim procedurama:
MIA u ime korisnika može pokrenuti i realizaciju sledećih administrativnih procedura:
Za dodatne informacije i lokalne kanale na kojima MIA komunicira, posetite veb stranicu Šapca.
BIJELJINA
MIA će građanima u Bijeljini pružati informacije o koracima i potrebnoj dokumentaciji za sledeće procedure:
MIA u ime korisnika može pokrenuti i realizaciju sledećih administrativnih procedura:
Za više informacija i pristup kanalima komunikacije sa MIA asistentkinjom, posetite veb stranicu Bijeljine.
LAKTAŠI
Građani Laktaša putem MIA digitalne asistentkinje moći će da se informišu o sledećim administrativnim procedurama:
Pored toga, MIA u ime korisnika može pokrenuti i realizaciju sledećih administrativnih procedura:
Za više detalja o MIA asistentkinji i ostvarivanju komunikacije sa njom, posetite veb stranicu Laktaša.
ZAŠTO MIA?
MIA je četbot koji olakšava pružanje javnih usluga, tako što ubrzava postupke i smanjuje potrebu za odlaskom na više gradskih lokacija da bi se završili administrativni procesi, koji su često zakonski obavezni.
Četbotovi predstavljaju najsavremenija tehnološka rešenja za komunikaciju i danas zamenjuju bezbroj korisničkih servisa u razvijenom svetu.
MIA pomaže zaposlenima u Gradskoj upravi da jednolične poslove zamene složenijim i zanimljivijim, a građanima omogućava da mnogobrojne odgovore dobiju iz svog doma ili neke druge udobne lokacije, u vreme kada im najviše odgovara.
19.11.2020
U okviru projekta „Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH...Pročitaj obaveštenje21.07.2021
Građani Šapca i Sombora od septembra dobijaju ličnog virtualnog...Pročitaj vest05.10.2021
Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u...Pročitaj vestOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE