Šapčani i Somborci od sada i putem vajbera do izvoda iz matičnih knjiga

Od danas su u Somboru i Šapcu, izvodi iz matičnih knjiga rođenih, venčanih i umrlih, kao i uverenja o državljanstvu, dostupni za poručivanje putem vajbera. To će mnogim građanima olakšati komunikaciju sa gradskom upravom i omogućiti brži dolazak do traženih dokumenata.

Novu uslugu pružaće virtualne asistentkinje MIA SOMBOR, tj. MIA ŠABAC, koje od prošle godine redovno odgovaraju na upite građana o različitim administrativnim procedurama putem vajbera, fejsbuka i gradskih portala i pružaju servisne informacije o radu lokalnih uprava.

U Šapcu, putem četbota MIA, građani mogu doći do odgovora na upite vezane za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja o državljanstvu, poreskih uverenja i o pravu na roditeljski i dečiji dodatak. U Somboru građani mogu da saznaju kako da ostvare pravo na dečiji dodatak, kao i da se raspitaju o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga i izdavanju uverenja o izmirenim poreskim obavezama.

- MIA je za deset meseci odgovorila na više od 14.500 upita. Najveće interesovanje u Somboru bilo je za poreska uverenja, a u Šapcu za ostvarivanje prava na dečiji dodatak. Uvođenjem četbota unapređena je efikasnost lokalne administracije, jer su službenici rasterećeni pružanja informacija i mogu se posvetiti drugim zadacima dok građani ne moraju da troše vreme čekajući red ispred šaltera. Osim što će putem četbota moći da dobiju izvode iz matičnih knjiga i uverenje o državljanstvu, građani će imati mogućnost i da prijave komunalne probleme nadležnim službama gradske uprave. Četbotu će putem vajbera lako moći da proslede fotografije i video zapise, opise problema, kao i svoje kontakt podatke, ukoliko žele da ih nadležni organi dalje obaveštavaju o postupku – kaže Ana Ilić, direktorka odeljenja za dobru upravu u NALED-u.

Koliko će MIA unaprediti efikasnost lokalnih samouprava pokazuje podatak da su u Šapcu, tokom 2019. godine, kada je projekat počeo, službenici primili više od 18.000 upita, koje sada prima četbot, a za čiju su obradu morali da izdvoje oko 2.400 sati. Zanimljivo je da su u više od 65% slučajeva građani dolazili da se o procedurama raspitaju na šalteru, a znatno manje putem telefona ili mejla. U Somboru je, iste godine, čak 60.000 upita stiglo o proceduri utvrđivanja visine poreskog duga, za šta su službenici izdvojili 1.650 sati.

Sombor i Šabac su prvi gradovi u Srbiji koji su dobili svoju četbot koleginicu, a inovacija je realizovana putem regionalnog projekta “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ i kompanija SAGA u partnerstvu sa Mrežom za povoljno poslovno okruženje koju predstavljaju NALED i Privredna komora Republike Srpske, u okviru programa develoPPP nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). U Bosni i Hercegovini, projekat se sprovodi u Bijeljini i Laktašima.


Povezani Sadržaji

Vesti

MIA zna: Izvodi iz matičnih knjiga od septembra dostupni i putem Vajbera

27.08.2022

Do kraja septembra, u Somboru i Šapcu, izvodi iz matičnih knjiga, kao i...Pročitaj vest
Vesti

Na jesen stiže Mia, nova radnica meseca u Šapcu i Somboru

21.07.2021

Građani Šapca i Sombora od septembra dobijaju ličnog virtualnog...Pročitaj vest
Vesti

Nova „zapošljavanja“ u Šapcu i Somboru, stigla je MIA

05.10.2021

Virtuelni asistent MIA (Municipal Inteligent Assistant) od danas će, u...Pročitaj vest

Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.

NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE