Oblast projekta: Inspekcijski nadzor
Donator: EBRD
Period realizacije: avgust 2020 – april 2021.
U skladu sa Strategijom reforme javne uprave u Crnoj Gori, u 2012. godini osnovana je Uprava za inspekcijske poslove, koja je objedinila preko 20 inspekcija iz različitih oblasti rada kako bi bolje organizovala nadzor i identifikovala probleme vezane za vršenje inspekcijske kontrole. Kao pomoćno sredstvo sa tim ciljem Uprava je u procesu razvijanja Jedinstvenog inspekcijskog informacionog sistema (JIIS) koji će pomoći u ujednačavanju performansi inspektora, praćenju njihovog rada i izveštavanju, ali i u efikasnijem organizovanju inspekcijskog nadzora zasnovanom na analizi rizika.
Ključni cilj ovog projekta je povećati efikasnost inspekcijskih nadzora unutar Uprave za inspekcijske poslove kako bi se podržala crnogorska Vlada u smanjenju sive ekonomije, naročito tokom pandemije COVID19.
Naime, Vlada Crne Gore naglašava da je suzbijanje sive ekonomije u interesu je svakog građanina, iz razloga što nelegalno poslovanje znači manje sredstava za obrazovanje, zdravstvo, infrastrukturu, javne usluge i ostalim stvarima koje su neophodne za ekonomski razvoj zemlje. U vreme krize usled COVID-a 19 rizici sive ekonomije su dodatno naglašeni imajući u vidu da su zabeležene brojne nepravilnosti u praksi koje mogu značiti i veći rizik po zdravlje pojedinaca.
Da bi se ovaj cilj realizovao projektni tim NALED-a će realizovati tri specifična cilja:
Ova stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE