Građani i privreda sada mogu da prijave nezakonito podizanje cena životnih namirnica, lekova, medicinskih sredstava i zaštitne opreme jedinstvenom Kontakt centru za inspekcije na broj 011/6350-322 ili putem sajta inspektor.gov.rs. Operateri će prijavu proslediti nadležnoj inspekciji kako bi se sprečile neregularnosti na tržištu u vreme pandemije COVID-19.
Kontakt centar je pokrenula Vlada, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om, kao i uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj koja, u okviru dvogodišnjeg projekta, podržava reformu inspekcija u Srbiji.
Evropska banka za obnovu i razvoj je, u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije, omogućila da Kontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana.
Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić istakao je tim povodom da je vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID-19 ubrzalo početak rada Kontakt centra, jer se i u ovoj situaciji mogu naći pojedinci koji žele da se okoriste u ovoj situaciji.
- Naša je namera da kroz rad pomenutog centra zaštitimo građane i privrednike od nesavesnog ponašanja, objasnio je on i iskazao zahvalnost partnerima iz EBRD, Kancelarije za IT i NALED-a na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa.
Nakon okončanja pandemije, kako je objasnio, Kontakt centar će zajedno sa eInspektorom biti centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava.
Direktorka Evropske banke za obnovu i razvoj za Zapadni Balkan Žužana Hargitai podsetila je na to da ova institucija godinama unazad pomaže unapređenje rada inspekcija, ocenivši da one danas rade daleko bolje i modernije nego što je to ranije bio slučaj, kada su bile percepirane kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška.
- Ponosni smo na to što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način i što smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Kontakt centar, gde će građani moći da prijave neke nepravilnosti, navela je ona.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović ukazao je na to da će novi kontakt centar obezbediti uštede u vremenu koje će biti vidljive odmah. Prema njegovim rečima, svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor.
- Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dođu do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme, te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi, objasnio je Jovanović.
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i onlajn, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.
Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 časa povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka.
Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović precizirala je da građani svake nedelje upute približno 1.600 prijava inspekcijama, a sada im je prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj je nadležnosti problem koji imaju. Uspostavljanje Kontakt centra je, kako je naglasila, jedna od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije i svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika, ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije.
Putem Kontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija.
Ono što građani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija, kao što su komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i drugo.
U tim situacijama, operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju.
16.03.2020
U cilju očuvanja radnih mesta, kontinuiteta poslovanja i likvidnosti kompanija,...Pročitaj vest22.03.2020
Preko jedinstvenog kontakt centra za inspekcijski nadzor privreda i građani na jednom mestu mogu da prijave nepravilnosti u poslovanju koje...Pročitaj više19.03.2020
Predložene mere imaju za cilj...Pročitaj višeOva stranica koristi kolačiće kako bismo vam obezbedili najbolje korisničko iskustvo. Ukoliko nastavite da pretražujete stranicu, pristajete na korišćenje kolačića.
NASTAVITE SAZNAJTE VIŠE